2017

Heerlijk regen!

Wat ben ik blij met deze regenbui zeg!! Al een paar dagen loop ik tegen mezelf aan, ik wil van alles maar mijn energie is op. Volgens mij heeft heel Holland last van de hitte terwijl iedereen het heel lekker vindt. Ik wil dan ook niet zeuren hoor, ik vind het heerlijk op mijn slippers en zonder nadenken de deur uit te lopen en lekker buiten te zitten. Maar deze regenbui vind ik ook wel weer heel fijn.  Ik heb alle ramen open (net niet te ver, zodat de koudere lucht wel, maar de regen niet, binnenkomt. De schuifpui staat wagenwijd open met een tafelkleed op de grond zodat deze de regen op kan vangen. Morgen mag het van mij weer prachtig worden, droog met een zonnetje, maar voor nu vind ik het even heel fijn. Zo kan alles weer even afkoelen, op de eerste plaats heb ik het dan over mezelf. Ik heb het eigenlijk altijd warm  (behalve in vergelijking met mijn man, maar hij is geen goede graadmeter in deze) dus je kan je voorstellen hoe bloedheet ik het heb gehad de afgelopen dagen.
Ik heb deze week ook vaak de vraag gekregen; ‘merk je dit met je MS?’
Ik moet eerlijk zeggen…ik weet het niet. Ja mijn energie is minder als het zo heel warm is, maar heeft niet stiekem iedereen hier last van? Wel kan ik heel blij worden van de zon, lekker buiten zitten, zwembadje in de tuin voor mijn jongens. Het enige waar ik wel last van heb zijn de omslagen in het weer. Als het de ene dag 10 graden kouder/warmer is dan de dag ervoor. Ik merk dan dat mijn lijf niet echt lekker schakelt en de tintelen zijn dan erger dan ‘normaal’.

Maar voor nu, heerlijk het zomerse weer en heerlijk de zomerse bui van nu! Op naar een mooie zomer waar de weersomslag niet te groot is,  dan kom ik de zomer goed door!

3 gedachten over “Heerlijk regen!”

  1. Heel herkenbaar! !!Ik geniet van het mooie weer maar ben wel veel sneller vermoeid en inderdaad meer klachten.

  2. Hier (in het zuiden) regent het inmiddels ook. Ik ben zo blij met die regen dat ik zou kunnen lopen, rennen, ja zelfs dansen in de regen. Het was behoorlijk afzien vandaag en nu een heerlijk verfrissende bui. Laat maar komen, dan zakt die temperatuur ook weer tot aangename warmte!

Plaats een reactie