2017

Signalen, wat doen we ermee?

Soms overvalt het je… je loopt gewoon naar het schoolplein, niks aan de hand, maar op het moment daar aangekomen te zijn tintelen je benen. Niet zo’n klein beetje zoals je dat wel vaker hebt, maar opeens zo erg dat je even niet weet of je nu gewoon stil staat of dat je staat te wankelen. Ergens even gaan zitten is geen optie dus loop je op goed geluk weer terug naar huis. Eenmaal thuis maar op de bank en je benen omhoog. Het gaat straks vast wel weer weg….

Zo eens in de zoveel tijd komt wat ik net beschreven heb opeens opzetten. Na wat rust en een tijdje de benen op de bank gaat dit vaak weer over. Het is ook niet pijnlijk, eerder vervelend en vooral onhandig. De laatste dagen komt dit weer wat vaker voor helaas. Dit is nu gecombineerd met nieuwe dingen die ik nog niet eerder gevoeld heb. Zo slaat de twijfel weer meteen toe, is dit ms? Heb ik teveel gedaan (ja!)? Is dit een shub (een opvlamning)? Neem ik gewoon even rust en ga ik een paar avonden op tijd naar bed of gaat dat niet werken dit keer?

Voor nu heb ik besloten om even rust in te lassen. Vanavond op tijd naar bed en morgen maar een dag helemaal niks. Als het na dit weekend nog niet anders is / verbeterd is, neem ik maar weer even contact op met de ms verpleegkundige.

Gelukkig is het geen pijn en geen evenwicht/ balans stoornis want dat is vervelender. Het gevoel wat er nu in de benen aanwezig is, is vooral heel irritant!

2 gedachten over “Signalen, wat doen we ermee?”

Plaats een reactie